De tijd vliegt!!! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Rina Peeters - WaarBenJij.nu De tijd vliegt!!! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Rina Peeters - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt!!!

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

16 Augustus 2011 | Cambodja, Phnom-Penh

Hallo iedereen, we gaan onze trip Laos Cambodja bijna afsluiten. We zijn vanmiddag weer terug gekomen in Phnom Penh vanuit Bantambang waar we na Siem Reap met een auto naar toe zijn gebracht wel relaxed naar al dat bussen!!. In Bantambang met de bamboe trein meegeweest, was lachen 1 enkelspoor 1 bamboe vloer die gedragen wordt door 2 assen die op de rails gezet worden. Op je platte kont beentjes vooruit en de trein wordt gestart!!. Met een behoorlijke snelheid ga je over de rails door de rijstvelden (die je niet goed ziet liggen door de bebossing). Wij zagen op een gegeven moment een tegenligger aankomen , waren heel benieuwd wat er ging gebeuren. Hier hebben ze de volgende oplossing: 1 stel moet van de trein, de bodem wordt naast de rails gezet door de beide bestuurders de assen van de rails en 1 trein kan door .Vervolgens wordt de 2e trein weer in elkaar gezet en rijden maar!!!. Dit gebeurt een aantal keer, het is een tochtje van 10 km half uur heen half uur terug. Vandaag voor de laatste keer met het openbaar vervoer de local bus, vandaag weer een echte local wij waren de 2 enige buitenlanders 4 stops en een tv met keiharde karaoke muziek dus we zijn er nu ook wel klaar mee!!. Vanavond deze trip afgesloten in het restaurant van het hotel een Jappanner was echt goed !!. Ja ik durf niet meer op de weegschaal hoor want ben al goed aangekomen denk ik , dus Magareth dat wandelen moet ik gelijk weer oppakken hoor en de sportschool erbij. Moe zijn we niet hoor Rony en Fanny ,iedereen denkt dat het erg vermoeiend is maar daar hebben wij geen last van!!. Zal wel komen als we thuis zijn. De tijd vliegt wel maar we komen nog niet terug hoor, morgen vliegen we naar Vietnam Lenij en niet naar huis. Hanneke laat die uitgever voorlopig maar zitten het zal bij deze berichten blijven denk ik, lees liever zelf een boek heb er inmiddels al 6 gelezen tijdens de reis dus hier neem ik ook de tijd voor!! Bedankt weer voor jullie reakties en tot de volgende keer Groetjes Kees en Rina

• 16 Augustus 2011 - 14:45

Jeanne En René:

Wij vinden dat bussen van jullie toch wel avontuurlijk worden. Kun je dat 'laden en lossen/omzetten/passeren' ok met zelfbediening doen?
    Geniet nog verder, die vermoeidheid zal inderdaad tzt wel komen als jullie thuis zijn.
    Groetjes,
    Jeanne en René.

• 16 Augustus 2011 - 16:32

Nienke:

Hoi avonturiers,

Moest lachen bij het lezen over het ritje met de bamboe trein. Lijkt me leuk om mee maken! Geniet verder van de reis! Groetjes Nienke

• 16 Augustus 2011 - 18:35

Yvonne En Tom:

hallo buurtjes, wat een fantastische verhalen. Het volgende land is alweer in aantocht en ook wij vinden dat de tijd vliegt.Hier is het nu eindelijk wat redelijk weer (we kunnen weer buiten zitten!!!) en net gezien dat de hele week nog zo blijft. Geniet nog lekker en tot horens weer.

• 17 Augustus 2011 - 08:33

Fanny En Rony:

Het moet toch wel een onvergetelijke ervaring zijn. We verbazen ons dat, ondanks het soms krakkemikkerige vervoer, jullie altijd netjes op tijd op de volgende bestemming raken. Have fun in Viëtnam.

• 17 Augustus 2011 - 09:32

Maija:

Zou wel even naar je toe willen vliegen.......gewoon om een dagje bij te kletsen.....Veel plezier in Vietnam!

• 17 Augustus 2011 - 10:33

Karin:

Jeeeee, wat een gave reis!! Ik weet al waar wij volgend jaar naar toe gaan! Wij zijn inmiddels al weer een dag of 10 thuis. Stijn en Romy doen deze week mee aan Kindervakantiewerk en vinden het erg leuk. En ik ook! Volgende week gaan ze weer naar school. Voor iedereen die bang is dat er straks geen foto's zijn waar jullie op staan heb ik een kleine troost, ik heb wel foto's van jullie van ons weekendje Bangkok! Geniet van Vietnam! Veel liefs, Karin

• 17 Augustus 2011 - 14:41

Gijs En Rita:

Wat een verhaal weer, geniet er nog maar van. Het is voor ons nu nog een weekje werken en dan start onze vakantie naar Frankrijk. Niet zo avontuurlijk als die van jullie maar we kijken er erg naar uit.

• 17 Augustus 2011 - 18:43

Leny:

Hoi Rina -Kees
    Het is wel leuk dat we regelmatig berichtjes kunnen lezen en ook van wat jullie zo al meemaken ,Bij ons word het weer ook beter de komende dagen dus dan gaan wij ook eens zonne op het balcon . En jullie beginnen met Vietnam te verkennen Geniet er maar goed van en verder goede reis gr, Leny

• 17 Augustus 2011 - 19:36

Jan En Tonnie:

Hoi Rina en Kees,
    Echt lachen die treinreis, toevallig hebben wij het een paar weken geleden op tv gezien in een documentaire. Wat beleven jullie veel zeg ! Blijf genieten en tot de volgende ronde.