Sapa trekking - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rina Peeters - WaarBenJij.nu Sapa trekking - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rina Peeters - WaarBenJij.nu

Sapa trekking

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

22 Augustus 2011 | Vietnam, Hanoi

Hallo iedereen weer. Nou het houd niet op met belevenissen hoor!!!. Met de nachttrein in de soft (hard) sleeper naar Lao Cai samen met 2 Vietnamese mannen in de coupe!!. Ook hierin is niets veranderd hoor Jeanne en Rene stonden weer in het donker op het perron te wachten, deze keer zonder rum en cola. Gezellig na 1 uurtje naar bed , Kees boven en ik onder, de 2 Vietnamezen aan de andere kant. Zij werden om half 5 met veel geklop op de deur gewekt, moesten er een plaats eerder uit. Wij kwamen om half 7 aan. Met de bus naar Sapa, waar we heerlijk konden ontbijten in het hotel waar we vanacht slapen. Na ontbijt melde onze gids zich en wij vertrokken voor de tocht naar de home stay waar we de eerste nacht zouden verblijven. Met ons 4 vrouwen van de Mhong (hierin is ook niets veranderd was 8 jaar geleden ook al zo) zij maken een praatje helpen bij het stappen als het wat moeilijker wordt. ook had ik al 1 stok gekocht maar ik had alles nodig!! ,Kees ging het beter af.Wat een uitzichten geweldig hier wilden we voor terug naar Sapa!! Prachtige rijstterrassen, bergen rivieren het is niet te beschrijven, we hopen dat we het straks met de foto's kunnnen laten zien. Na een lekkere lunch onderweg van stokbrood omelet tomaat en komkommer en fruit konden we weer verder. Tot aan de lunch waren de weergoden ons goed gezind, maar toen hield het op, van zachtjes regen naar spoelen alles in gebruik cape paraplu onze schoenen waren drijf nat bij aankomst in de home stay. Na aankomst kennis gemaakt met de familie oma vader moeder en 2 zoons. De hollandse tulpen (van de Action) overhandigd en de zoontjes schriften met pennen. Na gezellig 1 kopje groene thee gedronken te hebben met onze gastvrouw en de gids, kwamen er 2 Engelsen met 1 gids die ook hier sliepen, weer gezellig 1 kopje groene thee!!. Toen onze slaap plaatsen bekijken op 1 grote zolder aan 2 kanten 5 matrassen op de grond met muskietennetten erboven en een ongelooflijke dikke sprei!! Toilet en douche aanwezig (buiten).We konden ook een biertje kopen, gezellig met onze gids en de 2 Engelsen een biertje gedronken terwijl de gastvrouw er een patatje met knoflook kwam bijzetten(weer niks voor jouw Bart!) De andere gids maakte ondertussen samen met de gastvrouw en oma de warme maaltijd klaar. Inmiddels donker geworden , de stoelen buiten werden opgepakt en naar binnen voor de maaltijd. Een lage tafel allemaal weer op een kinderstoeltje gezamelijk eten met de familie. Ze hadden hun best gedaan!! springrolls bief pork tofou groenten en nog een schaal wat we niet weten wat erop lag (hebben het dan ook maar aan ons voorbij laten gaan). 1 kom rijst 2 stokjes smullen maar!!!. Er werd stevig met de fles rondgegaan allemaal kleine borrels met happy water( een soort rijst jenever zelf gestookt!)ook onze gastvrouw lusten de borreltjes wel . Na 2 borrels probeerden Kees en ik te bedanken, maar de gids van de 2 Engelsen zij steeds nog eentje voor de fun en dat ging gezellig door tot de fles leeg was!!!. Na het diner gekaart met de Engelsen en hun gids, Vietnamees spel en een Engelsspel we snapten er niks van maar het was wel gezellig.!!. Toen de zolder op en naar bed De 2 Engelsen aan de ene kant wij aan de andere kant de 2 gidsen en de familie beneden (alleen vader en moeder de 2 zonen slapen bij oma in een huisje verder op) Ik moest natuurlijk naar de wc maar heb het maar opgehouden zag de nachtelijke wandeling in het donker op de stijle trap en de andere slapers beneden niet zo zitten!!. Na een onbijt met pan cakes weer op pad. Ik dacht dat de trekking in Laos zwaar was, maar achteraf was dat een peuleschil. Wat een tocht: over glibberige steile paden langs de rijstvelden en door het bamboe bos naar de waterval. We waren eerst niet zo blij dat er weer locals mee liepen, maar ik had ze al snel nodig. Het is goed dat Kees niemand nodig had, want af en toe liep ik aan 2 handen sjonge jonge wat was dat afzien en gelukkig was het droog anders weet ik niet hoe ik had moeten beneden komen!!. Maar ondanks de zwaarte de omgeving was super, dus weer een grens verlegd wat mij betreft 1 malig!!. We zitten nu in mooi hotel lekker gedoucht en ik heb me laten verwennen met een masage en gelijk mijn haar laten knippen (hier doen ze alles tegelijk) Overmorgen nog een beetje verf erin en ik kan netjes naar China, tenslotte moeten we ons dan bij een gezelschap aan gaan sluiten. Zo jullie kunnen ook onze ervaringen weer lezen wij gaan een hapje eten. Margareth werk ze maandag weer ook voor ons gaat het opschieten!! Groetjes iedereen en tot de volgende keer Kees en Rina

  • 22 Augustus 2011 - 12:41

    Jeanne En René:

    Nou, je beleefd zo nog 's wat! Slapen en drinken enzo met de inlanders. Da's nog eens écht leven met de mensen ter plaatse. Benieuwd inderdaad naar de foto's, hoeveel zijn 't er al Kees? Hopenlijk bevalt China, met een groep, nét zo als tot nu toe. Succes en blijf genieten, die paar maandjes zijn zo om zie je wel!
    gr, J&R.

  • 22 Augustus 2011 - 14:25

    Leny:

    Het word maar een kort bericht ik maak iedere keer fouten en tik het weer weg volgende keer beter,Weer een geweldig verslag, Bijf genieten
    groetjes Leny

  • 22 Augustus 2011 - 17:20

    Rob,Anita,Kai EnMick:

    hoi Kees en Rina, wij zitten hier allang weer in het " gewone" ritme en genieten nu mee van jullie avonturen. ik dacht dat Maleisië een avontuur was, maar wat jullie nu meemaken is pas echt een belevenis!! Het klinkt geweldig, jullie maken wel heel veel mee hè. Geniet ervan, maar dat doen jullie wel, zo hebben wij jullie wel leren kennen.
    Groetjes familie van der Kolk

  • 22 Augustus 2011 - 17:35

    Christ En Willy:

    Gewelidig verhaal weer. Denk niet te veel we zijn over de helft, maar leef lekker met de dag. Maar dat is jullie wel toevertrouwd.
    Ben benieuwd wat de kapper en de verf met je haar heeft gedaan Rina? Als het iets is, misscien ook een idee om dat flut haar van mij daar eens te laten doen;-)

  • 22 Augustus 2011 - 18:26

    Yvonne En Tom:

    wat een belevenis!!!Het wordt steeds spannender, maar we zullen zeker op de foto's zien, hoe mooi het allemaal is. Wat genieten jullie, heerlijk. Hopelijk kunnen jullie straks in een gezelschap wennen. China weer een nieuw land. Het gaat inderdaad ook voor jullie opschieten, nou ja nog lekker 30 dfagen. Geniet ze. Groetjes tom yvonne

  • 22 Augustus 2011 - 20:16

    Henny:

    Hoi Rina en Kees,
    Na een 12-tal dagen "buiten de deur" te zijn geweest heb ik jullie laatste 5 reisverslagen gelezen. Geweldig avontuur hoor wat jullie beleven. En ik blijf zeggen Rina ; heerlijk om te lezen. Als Kees zijn foto's ook van eenzelfde kwaliteit zijn, vormt het wel een heel mooi geheel.
    Geniet nog met volle teugen van jullie droom. 31 dagen is nog een hele toer.
    Ik ben benieuwd, en wil ze graag vanuit mijn stoel mee beleven.
    Groetjes henny

  • 23 Augustus 2011 - 12:55

    Maija:

    Denk dat het wel even wennen is met gezelschap na zoveel dagen "samen". Geniet van jullie volgende belevenissen!

  • 25 Augustus 2011 - 11:30

    Edwin:

    Hallo Rina,

    Wat een fantastische verhalen allemaal.... Ik vind het echt leuk om al jullie belevernissen te lezen. 1 september begin ik bij H&H dus dat schiet al aardig op... Heb er na 9 weken ook wel zin in hoor. Geniet er nog even van en ik laat het je weten hoe het mij daar bevalt.

    Edwin

  • 26 Augustus 2011 - 12:27

    Petra:

    Hoi Rina,
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen! Het is daar heel duidelijk uit te merken dat jullie erg genieten van alle belevenissen. Nog heel veel plezier!
    Groetjes Petra

  • 26 Augustus 2011 - 20:26

    Jan En Tonnie:

    Hoi Rina en Kees,
    Wij hebben van de laatste 2 reisverslagen geen email meer ontvangen, weet niet hoe het kan.
    Ik ontdek het net en heb ze alsnog gelezen. Fijn dat jullie zo genieten van deze reis en al het moois wat jullie zien. We blijven jullie volgen en kijken nu al uit naar de mooie foto's.
    Heel veel groetjes.
    Jan en Tonnie

  • 27 Augustus 2011 - 19:14

    Leny:

    Rina Kees,
    Gaat het wel goed met jullie want we heebben 6 dagen niets gehoort van jullie .En wij zijn de laatste tijd goed verwend met verslagen .maar misschien is alles o.k ,Laat ons het even weten
    gr. Leny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rina

Actief sinds 07 April 2011
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 24897

Voorgaande reizen:

14 Februari 2013 - 04 Maart 2013

Er weer op uit !

05 Juli 2011 - 22 September 2011

3maanden Azie

Landen bezocht: