Op het dak van de wereld!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rina Peeters - WaarBenJij.nu Op het dak van de wereld!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rina Peeters - WaarBenJij.nu

Op het dak van de wereld!!

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

30 Augustus 2011 | Nederland, Amsterdam

Hallo iedereen, vorig bericht was snel maar ik heb dat berichtje geplaatst met een stevige koppijn (was te verwachten bij mij natuurlijk!!) Kees weet gelukkig nog steeds niet wat koppijn is!! De helft van de groep was de eerste dag geveld, 4 medereizigers hebben zelfs een infuus gehad, en zijn dan ook de eerste dag niet meegeweest. De dag van aankomst heeft iedereen rustig aangedaan, ik ben toch maar wat in gaan nemen en gisteren ging het weer wel. Tibet is zo fascinerend nauwe straatjes met typische huizen en veel stalletjes. Het is op dit moment een feest week hier (het yoghurt festival?) Komen veel Tibetanen naar Lhasa om de vele tempels te bezoeken , daar hebben we weer mazzel bij. Gisteren het Potala paleis bezocht erg indrukwekkend, is veel groter dan wij altijd op de foto's zagen. Ook het zomerpaleis bezocht, daar was het een gekkenhuis. Heel het park vol met theedrinkende zingende en dansende mensen.Vandaag zijn we weer met ons 2e op stap geweest, dat misten we al!!!. We hebben een groep van 19 mensen , waarvan een Surinaamse familie van 6 personen 1 man alleen 2 dames samen en voor de rest koppels. Onze gids is zowaar in Etten Leur geboren en heeft er 6 jaar gewoond, is toen naar Roosendaal verhuisd maar voont nu al een aantal jaren in China en spreekt goed Chinees. Nou groepsreizen zal verleden tijd worden denken wij of het moet niet anders kunnen in een land. Vandaag heel de dag door Lhasa geslenterd , nog een tempel bezocht en lekker mensen gekeken!! Vanavond weer een tas pakken morgen gaan we voor 2 dagen naar een andere plaats Gyangze en rijden langs een prachtig meer. Deze plaats ligt nog wat hoger, onze gids is met de inlandse gids nog kijken of ze extra zuurstof voor in de bus kunnen regelen!!. Nu iedereen is weer bij, als de berichten wat langer wegblijven moeten jullie er maar vanuit gaan dat we miet kunnen internetten Groetjes Kees en Rina

• 31 Augustus 2011 - 13:27

Sil En Adrica:

Jammer van de hoofdpijn, maar verder kunnen jullie wel genieten. Inderdaad is het weer moeilijk om aan een groep te wennen als je zo lang met zijn tweeen alles gedaan hebt.
    Hier alles verder oke. Wij wensen jullie nog veel reisplezier en tot horens. Groetjes Sil en Adrica

• 31 Augustus 2011 - 14:51

Jaap En Ellen:

Jaap kreeg een tip van Rita. Je moet een keer inloggen bij Rina en Kees. OK bij deze gedaan. Dit is wat je noemt wel echt een DROOMreis hoor.
    Wat een belevenissen allemaal zeg. Ellen had in Zwitserland op 3000 meter hoogte al een paar uurtjes hoofdpijn. Kun je nagaan zeg.......jullie zittennatuurlijk veel hoger. Enfin geniet van jullie prachtige reis en tot ziens. Groeten Ellen en Jaap.

• 31 Augustus 2011 - 17:51

Fanny En Rony:

We merken dat de temperatuur hard gezakt is ten opzichte van de vochtige warmte van Indochina. Maar we zien nu ook veel zon in Lhasa, en dat geeft ongetwijfeld een goed gevoel na de nattigheid van daarvoor. Het zal wel aanpassen zijn om terug 'naar de gids te luisteren' na de complete vrijheid die jullie beleefd hebben in de eerste twee maanden, waarbij toch alles heel vlot is verlopen. Geniet met volle teugen, héél lang duurt het niet meer ...

• 01 September 2011 - 08:36

LENY:

Ja dat is wel wat anders dat nu iemand anders het voor jou regeld.
    Maar ik hoop dat jullie toch nog goed van kunnen genieten.En die hoofdpijn is heel jammer hopelijk komt niet meer terug deze vacantie.Geniet ze noglekker
    tot de volgende keer.

Leny

• 01 September 2011 - 15:56

Jeanne & René:

Ja, da's hóóg daar..., dacht wel dat dat ff wennen zou zijn/worden! Groep-reizen is toch wat anders zie je wel hè! Goed oppassen met die hoogte daar en geniet maar lekker verder, 't is zo 23 september...!
    gr.,
    J&R.

• 01 September 2011 - 17:59

Richard&Margriet:

Hi oom en tante, das wel heel erg hoor, aan het infuus. Maar ik herken het wel van mijn trip in Equador, in een dag van 800 mtr naar 5400 mtr en op de terugweg zag ik al de kleuren van de regenboog, daarna 4 uur met ibu's plat gelegen...niet prettig....je moet er wat voor over hebben om op hoogte iets te zin. Lijkt me wel enorm fascinerend in Tibet, ben benieuwd naar de foto's en de verhalen, voor ons wat uit de richting:). Een zuurstof shotje op zijn tijd lijkt me niet verkeerd op 5000 mtr, ademt een stuk gemakkelijker toch.
    Wij hebben morgen een bruiloft in schijf dus we verblijven weer eens in de Residence EL en dan met het fietske heen en weer. Daarnaast is het weer een paar dagen zonnig dus dat komt mooi uit. Nog veel plezier tussen de rustgevende monniken en de hoogvlaktes! Groeten Rich&Margriet

• 01 September 2011 - 18:15

Margareth En Bart:

Inderdaad jammer van die hoofdpijn Rina maar ja dat was wel te verwachten toch?
    Schitterend dat het zo fascinerend is en leuk dat jullie gelijk een feest mee pikken maar een yochurtfestival daar heb ik nog nooit van gehoord,moet je dan ook de hele dag yoghurt drinken Kees of hebben ze ook iets anders? Ook ik ga het weekend genieten van het nazomerweer ja ze houden zowaar 2 dagen zon!!! Bart is naar de beurs en komt pas maandagnacht thuis. Dus ik pas nu alleen op 2 huizen!!!
    Gr. en geniet ,geniet Margareth en Bart!

• 01 September 2011 - 20:18

Wilbert En Karin:

Nou nou wat een verhalen en wat maken jullie veel mee, maar zo te lezen loopt het steeds weer goed af. Gelukkig maar. Wij zijn toen ook op hoogte geweest in Kenia en ik had daar ook hoofdpijn. Maar het was de moeite waard, want het was een mooie trip. Hopelijk maken jullie nog veel mooie dingen mee! Geniet er maar van, want het is zo voorbij. En alles jullie terug zijn, dan mogen jullie onze wondertjes Lucas en Sofie komen bekijken. Die zijn afgelopen zaterdag geboren.

Groetjes,

Wilbert, Karin, Sarah, Lisa, Lucas en Sofie

• 02 September 2011 - 16:16

Frank En Elma:

Hoi Rina en Kees
    Wat zien jullie veel goh dit is wel een belevenis .
    Ik heb al veel gelezen maar nu eindelijk maar eens proberen een berichtje te doen.
    Gr Frank en Elma

• 06 September 2011 - 18:19

Trudy Alonso.:

hola!!!.Nou nou nou,helemaal jaloers hoor deze trudy.Wat zijn jullie een bofkonten!!!Wat maken jullie veel mee,zijn ze gewoon in tibet vn die mooie film te gek!!!!!dar heb je wel wat koppijn voor over he rina??
    geniet ze he,tot de volgende.xx