nog maar 2 weken!!! - Reisverslag uit Taiyuan, China van Rina Peeters - WaarBenJij.nu nog maar 2 weken!!! - Reisverslag uit Taiyuan, China van Rina Peeters - WaarBenJij.nu

nog maar 2 weken!!!

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

08 September 2011 | China, Taiyuan

Hallo iederen hier eindelijk weer een berichtje. Het lukte de afgelopen dagen niet om te mailen. Op de eerste plaats iedereen bedankt voor de felicitaties, ik ben ook benieuwd wat Kees gaat regelen!!!!. Terug naar de treinreis. Het was wel lang maar onvergetelijk zoooo mooi (snap dat het voor jullie wat saai wordt mooi geweldig schitterend maar ik weet niet hoe we het anders moeten vertellen. Een reis van 30 uur , maar totaal niet saai om 11.30 vertrokken sjonge je wist niet aan welke kant van het raam waar je moest kijken zo mooi en afwisselend. Prachtige meren bergen (soms sneeuw erop) kraanvogels wilde paarden antilopen en de laatste Yaks!! Kees heeft vele plaatjes geschoten zijn benieuwd hoe ze zijn want vanuit de trein is het wel wat anders. Een goede coupe met 2 andere reisgenoten Joop en Janneke dat klikte wel , eten drinken alles is in de trein. Slapen valt ook best mee, was veel rustiger dan de trein naar Sapa. Helaas toen we s'ochtends wakker werden stond het te regenen dat is wat minder. Het prachtige landschap bleef maar voor de foto's is het niks dus helaas geen foto's. In Xian hebben we ook 2 dagen regen gehad. De 1e dag naar het terra cotta leger en de 2e dag in de stad , de fietstocht over de oude stadsmuur kon helaas niet doorgaan jammer want die hadden we 4 jaar geleden ook niet gedaan. Na 2 dagen weer in de trein alleen voor de nacht. Weer met de zelfde reizigers, om 7 uur s'ochtends kwamen we aan in Pingyao een oude stad (Unesco erfgoed). Met golfkarretjes naar het hotel gebracht. Het was weer lekker droog en zelfs de zon brak weer door. Na het ontbijt een wandeling over de oude stadsmuur gemaakt en daarna lekker slenteren door de straatjes erg oud en primitief. Natuurlijk ook nog wat tempels en lekker eten (met ons 2e ). Vandaag met de bus vertrokken naar deze stad, onderweg een complex van een rijke Chinese familie bezocht (hier is een bekende film opgenomen maar wij kennen hem niet) na een lekkere lunch nog een tempel cmplex bezocht met een prachtige tuin en meer erin. Nu in het hotel direkt nog even shoppen en eten , weer besloten om met ons 2e te gaan en morgen met de trein naar Beying, een tocht van 3 uur overdag dus benieuwd wat we te zien krijgen. Ja en dan ben ik benieuwd wat Kees voor verrassingen heeft!!!! ik laat het jullie weten. Groetjes iedereen en tot de volgende keer Kees en Rina

• 08 September 2011 - 09:50

Jeanne & René.:

Stel je verwachtingen maar niet te hoog wat betreft je verjaardag, dan kan het nooit tegenvallen!
    Maak er in elk geval een mooie dag van, samen.
    Geniet ze,
    J&R.

• 08 September 2011 - 10:21

Henny:

Hoi Rina en Kees,
    Jullie denken dat wij het saai gaan vinden jullie belevingen te lezen; nou geloof maar van niet ; het BLIJFT boeiend.
    Zo'n reis beleef je maar 1 keer in je leven denk ik. Geweldig !!! En dat te kunnen doen in het jaar dat jullie allebei 60 zijn / worden. Dan hoor je tot "de leeftijd der wijzen" wordt gezegd. Haha ! 1 ding is in ieder geval zeker : jullie hebben er wijs aan gedaan die leeftijd een heel speciaal tintje te geven. Rina voor morgen alvast van HARTE gefeliciteerd en voor jullie samen een hele mooie dag. Kees, het thuisfront is natuurlijk hardstikke benieuwd ; op foto vastleggen hoor !!
    Groetjes vanuit een nat Etten-Leur en geniet nog optimaal van die laatste weken

• 08 September 2011 - 12:00

Nienke:

Hoi avonturiers!

Leuk jullie belevingen weer te lezen. Het is hier regenachtig, grijs weer dus zo'n reisverslag van jullie is alles behalve saai! :) tante Rina, een hele fijne verjaardag vrijdag en geniet er samen van! Lieve groetjes Nienke.

• 08 September 2011 - 12:49

Sacha:

Op 1e plaats VAN HARTE !! Nog steeds genieten om jullie verhalen te lezen. Mooi beeldend beschreven. Even geleden dat ik reageerde maar hebben genoten van heerlijke vakantie bij de Alpe d'Huez (allebei topfit actief geweest). Met jullie verhalen, zie ik mezelf al helemaal lopen daar. Vraag me ook af als je de verhalen leest, ...waar maken we ons in de Westerse wereld toch allemaal druk om .... T kan toch allemaal veel 'eenvoudiger'... GENIET NOG MET VOLLE TEUGEN!. Lfs Sacha

• 08 September 2011 - 13:15

Tom En Yvonne:

Lieve luitjes,
    OP de eerste plaats, jullie verhalen blijven boeiend en we krijgen er ook een beeld bij, dat het daar ongelofelijk mooi moet zijn. En Rina om je 60 ste verjaardag in Beying te vieren, is ook niet verkeerd. Alvast van harte gefeliciteerd en een hele fijne dag samen. Het gaat inderdaad nu opschieten voor jullie, voor ons is het toch wel snel gegaan. Geniet van jullie laatste weekjesen hopelijk tot horens. Groetjes uit een heel nat Etten-Leur

• 08 September 2011 - 16:44

Christ En Willy:

Rina: Alvast heel erg gefeliciteerd !
    Ben benieuwd naar de verrassing van Kees. Blijf genieten,

• 08 September 2011 - 16:48

Karleen En Maurice:

Het blijft fantastisch om te lezen!! Tante Rina alvast van harte gefeliciteerd voor morgen, een bijzondere verjaardag denk ik om nooit te vergeten! We zijn erg benieuwd naar alle mooie plaatjes! Geniet nog lekker samen en liefs uit Den Haag

• 08 September 2011 - 16:58

Karin:

Super gefeliciteerd met je verjaardag!
    Wat een verhalen! Dat gaan we niet redden met 1 fotoavond!
    Wij hebben afgelopen zondag meegedaan met de Tilburg Ten Miles. Allemaal in een geel shirt, net als Coen altijd deed. Het was een heel bijzondere en fijne dag. Jeanne heeft ook met de 10 km gelopen en kwam vlak na mij binnen. Meteen ronduit kletsend natuurlijk zoals het een echte Evers betaamd! Ik moest wel echt even bijkomen! Ik hoop dat ik straks als 60+ net zo veel energie heb als mijn tantes!
    Heel veel groeten en nogmaals gefeliciteerd van ons allemaal; Ad, Joke, Stijn, Romy en Karin

• 08 September 2011 - 17:57

Willie En Johan:

rina van harte gefeliciteerd
    geniet samen nog van de laatste weken
    het was een genoegen om jullie te volgen.

• 08 September 2011 - 18:06

Jan En Tonnie:

Hoi rina, weer een mooi verhaal. Nu worden we nog meer nieuwsgierig naar de foto's. Het gaat nu echt opschieten voor jullie he, geniet nog maar goed van alles, maar ja dat is eigenlijk overbodig om te zeggen. En ook wij zijn benieuwd naar de verrassing van kees, we horen het wel weer.
    gr. jan en tonnie

• 08 September 2011 - 19:29

Maija:

Fantastische reis dus Kees weet je vast fantastisch te verrassen! Ik heb een nieuwtje. Je moet natuurlijk niet aan werken denken maar ik ga de laatste 2 weken van september weg..........dus we starten samen ons inwerktraject 3 oktober. Vind ik wel leuk toch.............? en aan de studie vanaf 4 oktober:-) Geniet nog ff, laat je verrrassen op je verjaardag en tot gauw!

• 09 September 2011 - 06:23

Loejo:

Hallo Rina,
    Via deze weg van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Dit wordt een verjaardag om nooit meer te vergeten lijkt me zo!
    Groetjes Loejo

• 09 September 2011 - 06:36

Petra:

Hoi Rina,
    Gefeliciteerd met je verjaardag!
    1 ding is zeker het wordt geen standaard Hollandse-verjaardag met visite thuis!
    Geniet ervan!

• 09 September 2011 - 06:52

Marjolijn:

Hoi tante Rina,

Gefeliciteerd met je verjaardag!!
    Geniet er nog lekker van de laatste weekjes!! groetjes
    Marjolijn

• 09 September 2011 - 07:51

Margaeth En Bart:

Dit is misschien wel overbodig maar alsnog PROFICIAT! Ik heb geprobeerd te bellen(je wordt tenslotte maar i keer 60) maar dit is niet gelukt ik kreeg geen verbinding.IK heb wel rekening gehouden met het tijdverschil maar ja!!
    Als het goed is heb je nu een sms gehad?
    Nou Kees je kon nu natuurlijk niet meer achterblijven met een verrassing maar dat is vast gelukt! Maak er maar een mooie dag van daar aan de andere kant van de wereld. Wij nemen er hier wel een glaasje op . En Rina blijf maar schrijven want het is hartstikke leuk en ik weet ook niet of je het anders allemaal kunt onthouden maar dat zal wel .Kees zal wel veel schriften vol met reisverslagen hebben.
    gr. liefs Margareth en Bart!!!

• 09 September 2011 - 09:17

Toine, Jo En Toine J:

van harte gefeliciteerd met je kroonjaar.
    de verslagen gelezen. een geweldige ervaring. maak er vandaag maar een feestje van.
    groetjes Toine, Jo en Toine jr.

• 09 September 2011 - 14:49

Peeters:

hoi rina
    gefeliciteerd met je verjaardag
    gr mien-nel-tom en cor

• 09 September 2011 - 14:51

Hereijgers:

hoi tante rina
    gefeliciteerd met je verjaardag we zijn erg benieuwd naar de foto,s en verhalen van jullie
    gr philip en heidi