eindelijk de muur gezien!!!! - Reisverslag uit Peking, China van Rina Peeters - WaarBenJij.nu eindelijk de muur gezien!!!! - Reisverslag uit Peking, China van Rina Peeters - WaarBenJij.nu

eindelijk de muur gezien!!!!

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

12 September 2011 | China, Peking

Hoi Iedereen. Bedankt voor al de felicitaties erg leuk als je zo ver van huis bent!!!. Hoe was de verjaardag, nu we hadden een trein reis naar Beying dus er viel niet veel te regelen voor Kees. Het was wel een luxe trein met mega stoelen voetsteun en verplaatsbare leuning dus erg relaxed. Kees had via de gids geprobeerd een taart te bestellen (hoorde ik allemaal achteraf natuurlijk)maar gezien het wissellen van de plaatsten was dat niet gelukt of mijn verjaardag moest een dag uitgesteld worden wat natuurlijk ook geen optie was. Bij aankomst had de gids van Beying mooncakes geregeld dus in het hotel maar iedereen een drankje en de cake aangeboden en pas verteld dat ik jarig was!!!. S'avonds zijn wij samen wezen eten bij het Lotus meer erg romantiesch!!! De volgende ochtend kwam de groep met een kado een chinees beeld erg fijntjes, moet maar eens kijken of we er een plaatsje voor hebben. Ook hier is het herfst (hadden we niet helemaal verwacht) regelmatig regen (kunnen we alvast wennen) 2 dagen geleden samen naar het park van het zomerpaleis geweest met de metro (voor 20 euro cent per persoon voor 22 km) ,schitterend park met meren tuinen etc, alleen helaas heel de dag regen. Gisteren de grote dag naar de muur!! (hield mijn hart al vast gezien het weer van eergisteren) maar de goden waren met ons een flauw zonnetje!!. Na een rit van 1,5 uur kwamen we aan bij de overgang die wij zouden nemen. Enorm druk maar de zon scheen nog steeds , met de stoeltjes lift (erg sloom he) naar boven waar we een gedeelte van de ongerestaureerde muur beklommen hebben .Wat een gezichten prachtig ,eindelijk de muur gezien zoals je hem op foto's ziet. Gisteren avond de traditionele Peking eend gegeten met de groep erg lekker. Vandaag samen op pad en morgen naar een Hutong tocht weer in de trein naar de volgende bestemming. Maija een fijne vakantie en leuk dat we samen gaan naar Geldermalsen ga je zondag ervoor nog bellen .Groetjes iedereen Kees en Rina

• 12 September 2011 - 07:01

Jeanne & René:

Hè, hè, eindelijk, is 't tóch nog gelukt!
    Eindelijk die muur gezien, beklommen, (flauw eigenlijk om dat met die stoeltjeslift te doen...!?). Nou jongens, 't is hier af en toe ook zon maar ook af en toe (veel) regen, dus daar hoef je straks niet meer aan te wennen... Nog 'efkes' echter en dan zit het er op! Jammer voor jullie, maar het heeft nou lang genoeg geduurd..., we willen eindelijk weer eens bij-kletsen.
    Geniet nog!
    J&R.

• 12 September 2011 - 08:36

LENY:

Al weer leuke dingen gedaan en gezien. en ook gegeten.Jammer dat het weer nu ook wat gaat veranderen en als jullie tuis komen is het niet veel beter maar dan gaan jullie maar foto's kijken en vertellen hoe het was, Dit is wel de reis van jullie leven dacht ik zo . Dat kan niemand je meer afnemen moet je maar denken. En nu nog kl. 2weekjes en vliegen jullie huisaarts Dus nog goed genieten van de laatste dagen. veel reis plecier en tot het volgend bericht
    gr. Leny

• 12 September 2011 - 15:36

Fanny En Rony:

Rijkelijk laat, maar Rina, ook van ons harteljke felicitaties voor je verjaardag. Al zijn we wel ontgoocheld in Kees: hij had wel eens een beetje beter zijn best mogen doen...
    Wat jullie de afgelopen maanden hebben meegemaakt gebeurt slechts once in a lifetime: de meeste mensen kunnen daar slechts van dromen. Uit alles blijkt dat jullie met volle teugen genoten hebben (zo hoort het natuurlijk ook). Nog even, en dan is het voorbij. Maar de herinneringen zullen nooit vervliegen. We zijn erg benieuwd naar de foto's en de bijbehorende verhalen. See you soon!

• 13 September 2011 - 18:52

Richard&Margriet:

Haha een paar mooncakes, dan komt u er wel bekaaid van af...niet eens een goede voetmassage in de trein:)
    Laten we het vooral niet over het weer hebben in NL....de slechtste in de afgelopen 100 jaar, dat verzin je toch niet. We zijn benieuwd naar al de tips en mooie stekkies. Nieuw record aan foto's? haha of intussen al een beetje kunnen screenen. Groetjes R&M

• 15 September 2011 - 05:57

Sil En Adrica:

Fijn dat je alles hebt kunnen doen wat jullie graag wilden. Van alle deze ervaringen kunnen jullie samen nog heel nagenieten. De laatste week komt er nu toch echt aan. Geniet er nog van en alvast een hele goeie thuisreis. gr adrica en sil

• 16 September 2011 - 09:11

Loes:

Ha reizigers,
    Na alle schiphol momenten met de kinderen eindelijk tijd om jullie een berichtje te sturen. Wij zijn natuurlijk stik jaloers op jullie zonnige momenten op de muur! Hopen we ooit nog eens te zien. En Rina nog gefeliciteerd.
    Onze kinderen zitten respectivelijk in Brazilie, Florida en Kroatie. We hebben dus heel wat te volgen. Jullie nog fijne dagen en tot ziens in de herfst.