grenzen verlegd - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Rina Peeters - WaarBenJij.nu grenzen verlegd - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Rina Peeters - WaarBenJij.nu

grenzen verlegd

Door: keesenrinapeeters

Blijf op de hoogte en volg Rina

28 Juli 2011 | Laos, Vientiane

Hallo Iedereen op de eerste plaats bedankt voor jullie reakties is voor ons ook erg leuk.Na uitgezwaaid te zijn in ons mooie hotel in Bangkok zijn we met de taxi naar het vliegveld gebracht. We wisten niet dat alles zo makkelijk gaat, inchecken koffers afgeven het is allemaal een fluitje van een cent. Na de vlucht waar we werden opgewacht door een dame die ons omhelsde of we elkaar alang niet meer gezien hadden. Zij had onze tickets voor Laos en Cambodja. We zijn met de local vipbus naar Chang Rai gebracht . Stoelen daar zou je in het vliegtuig jaloers op zijn . Flesje water broodje en in 3 uur waren we op de plaats van bestemming Chang Rai. Tuk Tuk genomen en naar het hotel , dachten we tuk tuk weg de naam klopte alleen dit was het resort en dat hadden we deze keer niet maar het hotel!. Geen probleem busje van Resort werd gestart en we werden naar het juiste adres gebracht. Service ook hier geweldig. Na een overnachting op naar Laos . Met een prive busje naar de boot gebracht tocht van 2 uur. Chauffeur heeft ons na de boot gebracht.Met lange smalle boot over de Mekong naar Laos in 5 minuten en 1 euro armer.Na de overtocht Visum regelen en geldwisselen weer 2 meisjes die ons op wachten en naar de locale bus brachten. Nouja busje met nog 2 andere passagiers 1 uit VS en 1 uit Korea. Normale tijd 5 uur wij waren er na 3,5 uur dus vul het maar in. Leuk Resort met waranda en warm water daar zijn ze zo trots, was al 2 maal gezegd voor we aan het huisje waren. Gisteren hebben we een prachtige spannende jungle trekking gedaan. Hier zijn grenzen verlegd, met 1 gids en nog 1 andere reiziger 1 Hong Kong chinees. Met tuk tuk vracht autotje hobbel de bobbel naar boven, de mannen moesten regelmatig eruit om hem op de berg te duwen, ik moest er inblijven vervelend he!!. Na een 1 uur kon hij niet meer verder dus nu in de benen. .Aangekomen bij een Akha dorp kwam er een plaatselijke gids bij en de tocht kon beginnen. De lokal voorop met het kapmes en klimmen en klauteren maar of glijden ik ben tot 2 keer toe op mijn kont gegaan in de blubber 1 maal zelfs de gids meegetrokken,had 1 geluk was snel omhoog zodat Kees te laat was voor de foto. Lunch bij een afdakje wat ze oot gemaakt hebben stond 1 tafel en 2 banken of zoiets deze werden voorzien van bananenbladeren op het blad werden de gerechten geserveerd of te wel er werden 1 paar trommeltjes opengedaan 1 met kip en bamboe 1 met groentenmix en 1 zakje saus iedereen pakje plakrijst in bananenblad, handen wassen bij de waterval eten maar!! Banaantje toe. Terug bij het Akha dorp kregen we 1 bui, schuilen bij de locals. Hier heeft de tijd stil gestaan, nog kindertjes zonder kleren aan (niet allemaal) vrouwen met alleen 1 sarong Geweldige dag veel beleefd. Vanochten met onze gids van gisteren gefietst door de rijstvelden en Black Thai villages , vanmiddag een andere uitdaging mijn haar laten verven bij de kapper!!. Nadien na de Stupa gefietst, bloed heet en me niet gerealiseerd wat een geverfde kop doet als die weer gaat zweten!!. Zit nu in het internetcafe doorlopen van de verf op mijn pet en shirt Kees moet me tussendoor drogen!!!. Jullie zijn weer bij, morgen vertrekken we naar Luang Prabang Groetjes iedereen en tot de volgende keer Kees en Rina

• 28 Juli 2011 - 09:05

Gijs En Rita:

Wat een geweldig verhaal weer, ben wel jaloers, juliie zijn nu bijna een maand op pad en kijk eens wat jullie allemaal al gedaan en meegemaakt hebben, harstikke leuk.
    Nog veel plezier de komende tijd.

• 28 Juli 2011 - 09:26

Fanny En Rony:

Wel wel, als ik dat zo lees hebben wij de indruk dat jullie helemaal niet willen terugkomen naar Nederland. We zullen zien na die 2,5 maanden. Het zal allemaal wel heel vermoeiend zijn, maar wat jullie nu ervaren, ongelooflijk. Blijf genieten.

• 28 Juli 2011 - 10:12

Ad En Joke :

Geweldig allemaal. wat een verhalen,de vorige mail is niet goed gegaan. ik hoop deze wel. De tijd vliegt voorbij , voor je het weet is het weer september en ben je weer in ons kikker (regen) land. Blijf genieten .

Ad en Joke

• 28 Juli 2011 - 10:19

Marie-José En Evert:

Hallo Rina en Kees,
    Vanochtend in een regenachtig Nederland jullie avonturen gelezen'.
    Genoten van alles wat jullie meemaken en nu maar verder genieten! Wel jaloers hoor om zo onbekommert alles over je heen te laten gaan, zonder regeltjes!!
    Blijf jullie volgen!

• 28 Juli 2011 - 17:25

Jeanne En René:

Wij zijn best wel jaloers op jullie ervaringen. Zouden af en toe wel dáár willen zijn. Maar wij hebben ons caravannetje dus... Gaan volgende week dinsdag naar Arnhem e.o.. Waarschijnlijk gaan Toos en Rinus ook mee, of komen na. Wij hebben de laatste dagen ook wel veel gewandeld. Het weer is hier maar zozo, maar het blijft redelijk droog, hoewel het nu plots uitziet of het gaan donderen! Wie weet een volgende keer toch maar weer 's samen naar Verweggiestan...!?
    Geniet er van, groetjes en tot de volgende keer!

• 28 Juli 2011 - 19:16

Christ En Willy:

Als je volwassen wordt lijkt de tijd steeds sneller te gaan. O.a. omdat je veel op routine doet en er steeds minder "nieuws" in je leven komt. Voor kinderen is alles nieuw, en daarom lijkt in je geheugen je kindertijd relatief lang.
    Volgens mij wordt deze reis, met al die nieuwe ervaringen, ook een mooie lange herinnering!

• 28 Juli 2011 - 19:23

Anke En Ralph:

wat een avonturen incl de kapper haha!
    geniet ervan hier regent het alleen maar..
    Groetjes Ralph en Anke

• 28 Juli 2011 - 19:52

Leny:

Hoi Kees Rina
    Ik vind dat de reisverslagen steeds mooier worden Ik weet niet wie het opschrijft die kan het goed weergeven dat vond Nienke ook was van avond hier komen eten en ze had het al gelezen via haar telefoon toen ze van haar werk naar mij kwam.Ik ben niet jaloers dat weet je wel maar soms zou ik wel injullie gezelschap willen zijn in je hand tas he Want vliegen is niets voor mij Ik zou je wel eens willen zie zitten Hebben met die uitlopende verf en Kees lachen zeker.
    Ik zal maar zeggen geniet nog lekker
    en tot de volgende keer
    gr. Leny

• 29 Juli 2011 - 13:28

Karleen En Maurice:

Lieve tante Rina en ome Kees,
    Wat een verhalen weer, nou we lachen er smakelijk om, dank je haha! Geweldig om te lezen wat jullie allemaal mee maken, wat een avontuur. Dit had je denk ik je dromen niet durven denken! We missen jullie wel, maar geniet en op naar het volgende avontuur! Wij "wachten" intussen op het volgende mailtje ;-).
    Liefs Karleen en Maurice

• 30 Juli 2011 - 13:29

Jan En Tonnie:

Hoi Rina en Kees,
    Wat een geweldig verhaal weer, blijf genieten !
    We sluiten ons aan bij alles wat al geschreven is.
    Het gaat jullie goed daar.
    Groetjes van Jan en Tonnie

• 01 Augustus 2011 - 22:58

Jos:

Kom op met die foto van de uit je haardos druipende verf, haha. Have Fun!

• 02 Augustus 2011 - 09:49

Cobi En Bertus:

hallo Rina en Kees.
    Tot nu toe een fantastische reis hoor.Wij genieten met jullie mee en kijken steeds uit naar jullie volgende verslag. Hier gaat alles zijn gangetje. Met Karin gaat het ook prima. gisteren op controle geweest. De baby,s wegen elk al meer dan 5 pond.nog 1 maand.het gaat wel snel hoor.Geniet maar samen,en tot de volgende mail
    groetjes Cobi en Bertus en fam.