Over hobbelende wegen naar het mooi Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Rina Peeters - WaarBenJij.nu Over hobbelende wegen naar het mooi Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Rina Peeters - WaarBenJij.nu

Over hobbelende wegen naar het mooi Luang Prabang

Door: keesenrinapeeters

Blijf op de hoogte en volg Rina

31 Juli 2011 | Laos, Luang Prabang

Ja het blijft meemaken hoor! We hadden een tocht van 7 uur voor de boeg met een local bus maar het werden er bijna 10. Na opgehaald te zijn met een mooie van met airco naar het bus station gebracht. We moesten overstappen op een wat minder busje samen met 6 andere back packers. 2 Engelsen 2 Israeli's 2 Sloveners later kwamen er nog 3 locals bij moeder met 2 kids die vanaf het eerste moment ziek waren en heel de rit gekotst!!!. Tocht was mooi maar druk in het busje, ik ben druk maar was hier niks bij tet te tet dat ging maar door!!. 1 moest er na de wc en probeerde dat de chauffeur duidelijk te maken in het Lao of Engels maar nul op request. Om 12 uur stopten we op een busstation om te eten. Wij hadden gelukkig 1 stokbroodje bij en ons 1e blikje leverpastei is genutigd. Tijdens het rondwandelen op het station kwamen we bij een begravenis uit. Na 20 minuten zouden we verder rijden maar de jeugd kwam gewoon 45 minuten later aan gesukkeld of ze groot gelijk hadden ja de jeugd!. Na een paar uur gehobbeld te hebben was echt niet normaal vlogen af en toe gewoon omhoog,heb de blauwe plekken op mijn billen begaf het de airco midden in de rimboe bij een gehucht dus Kees had weer de mogelijkheid om te knippen en te filmen, het is bevestigd hoor Rony je had er een zwaar hoofd in dat filmen van mij! Inmiddels al een nieuwe camera gekocht de onderwatercamera is kapot ,hopelijk zijn de filmpjes bewaard gebleven . In het gehuchtje had men alleen een kraan voor heel het dorp waar ze langs de kant van de weg aan het douchen waren. Nadat de airco was afgekoeld en bijgevuld konden we weer verder hobbellen en de kindjes verder kotsen zo zielig. De chauffeur had het heel de dag druk met bellen, onvoorstelbaar . Na 8 uur gingen de eerste 4 eruit naar een andere plaats , waar de weg nadien een stuk beter was. Wel een prachtige natuur om tijdens de tocht naar te kijken. Na 2 uur kwamen wij ook gelukkig aan. Tuk tuk geregeld vanaf het busstation en op naar de nieuwe stek. Het klinkt misschien voor jullie saai maar weer zo'n leuke stek, deze zijn echt tot nu toe op sfeer geselecteerd!!. Gisteren ochtend om 5.15 op om de monnikken hun eten te zien krijgen, zij komen van alle tempels en trekken door de straten om hun eten van de locals te ontvangen. Geweldig zicht ,ik heb nog even geholpen ook hier maken de local s nog gebruik van want het is wel de bedoeling dat je hun betaald. We hadden een hele dag om de stad en alle tempels stupa's te bekijken , maar het begon om 9.00 uur te regenen en nadien te hozen. Wij stonden met onze capen onder een afdak naar al dat gutsende water te kijken binnen een mum van tijd stond alles blank. Onze man van het geusthouse gaf aan niet best voor jullie want het gaat 3 dagen regen, gelukkig is hij geen weerman, want s' middags was het weer droog. ook vandaag wel gedreigd maar nog steeds droog. We hebben geluk in regentijd en tot nu toe nog maar een paar buien gehad. Vandaag een fiets gehuurd en er samen op uit getrokken.
Morgen vertrekken we weer naar de volgende stek Groetjes aan iedereen en blijf ons volgen!!!! Kees en Rina

• 31 Juli 2011 - 14:24

Leny:

Hoi Rina enKees

Nienke kwam bij mijn langs enze had het al gezien dat er weer een berichtje was en hebben toen dit bij mijn gelezen want dat had ze nog niet gedaan. Zo te lezen hebben jullie ook genoeg afleiding . er zal heel wat te vertellen zijn als jullie terug zijn.Ik had niet gedacht dat er weer eentje wasIK ben gisteren Met Karleen en de Familie van Maurice Naar Hans Klok geweest in Carë geweldig Ze hebben mij gisteren op gehaald en vandaag terug gebracht.Zijn jullie nog niet moe van hier naar daar is toch vermoeiend lijkt mij.Hier hebben wij al weken herfst weer gehad maar dat wordt woensdag beter.
    Tot de volgende keer Gr. Leny

• 31 Juli 2011 - 16:10

Fanny En Rony:

Het heeft ongetwijfeld zijn charme zo'n busritje, en zeer zeker heel mooi, maar ik denk, speciaal voor Rina, dat jij heel dikwijls je oogjes hebt dicht gehad. Tenzij het natuurlijk veel te hobbelig was zoals jullie al aangaven. Blijf verder genieten!

• 31 Juli 2011 - 17:47

Gijs En Rita:

Wat een verhaal weer, gelukkig dat julli zelf niet misselijk zijn geworden. Het zal toch vooral op zo'n lange dag als deze ook wel eens erg vermoeiend zijn, maar aan het verhaal te lezen hebben jullie nog energie voor 10, houen zo!!!!!!

• 01 Augustus 2011 - 06:20

Marjolijn:

Wat een leuk verhaal weer om te lezen! Zie jullie al helemaal zitten in dat busje..haha..
    Maar ja zo maak je nog eens wat mee he! Hier zijn de tropische regenbuien eindelijk voorbij en hebben we weer een zonnetje!
    Geniet er nog lekker van en tot het volgende verslag!
    x Marjolijn

• 01 Augustus 2011 - 07:34

Familie Peeters:

Rina en Kees,

Ik zal niet meer smsen,kwam er te laat achter dat ik dat niet moest doen.. te laat dus.
    Hier is alles prima,ben nogal eens weg en ga vrijdag met jp en de rest op vakantie.
    Manfred en de rest zitten in frankrijk en blijven wat langer weg.

PS: Ik zal de rekening wel betalen van het smsje, sorry.

Met de rest van de familie is ook alles goed.
    Er zijn geen problemen.

Groetjes Mien,Tom & Cor, Nelleke, Astrid,Philip & Heidi.

• 01 Augustus 2011 - 12:15

Maija:

Wat een fantastische belevenis, jullie prachtige reis. Zou willen dat ik avonturen te vertellen had maar helaas......... Enne Rina er is aan jou een schrijfster verloren gegaan. Echt goed zoals jij het verteld en beeldend maak! Zowaar hebben wij vandaag de regenjas thuis kunnen laten en genieten nu ook van een redelijke temperatuur en zon. Veel plezier en geniet!

• 02 Augustus 2011 - 18:35

Ticianda:

Hahaha, wat een leuke verhalen hebben jullie! Jullie maken wel weer het nodige mee he?! Maar ach, dat maakt zo'n reis nu weer charmant en straks lach je erom.
    En Tante Rina, de onderwatercamera nu al kapot?

Heel veel plezier en ik blijf jullie volgen.

Liefs xx van ons

• 03 Augustus 2011 - 08:07

Jan En Tonnie:

Nou Rina er zit een verborgen schrijfster in jou. Misschien iets voor over een paar jaar als je veel tijd gaat krijgen. Jullie maken wel veel mee en laten we hopen dat er niet te veel regen meer komt. Jullie zijn heel positief, dus blijf genieten.

• 02 September 2011 - 16:09

FRANK EN ELMA BRAAT:

hOI KEES EN RINA JULLIE MAKEN WEL VEEL MEE EN ZIEN GEWELDIG MOOIE DINGEN GR EN ALVAST EEN FIJNE VERJAARDAG DAAR IN DE BUSCHBUSCH