wadend door de rivier naar de grotten - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Rina Peeters - WaarBenJij.nu wadend door de rivier naar de grotten - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Rina Peeters - WaarBenJij.nu

wadend door de rivier naar de grotten

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

04 Augustus 2011 | Laos, Vientiane

hallo iedereen, leuk dat jullie de verhalen mooi vinden maar beleven is nog fantastischer. Van Luang Prabang met de VIP bus naar VangVieng .Ha ha niet alle Vipbussen zijn het zelfde, wij zagen ons natuurlijk weer in een relax stoel zitten maar het was anders. Hadden wel het geluk om vooraan te zitten maar voor het overige niks vip. Een tocht van 7 uur weer over wederom slechte weg. Werden wel weer voorzien van flesje water en cake. Tijdens de plasstop tussen de middag bleek er een maaltijd bij te zitten ! Buffet met ??? je wijst maar wat aan wat je denkt dat gaat wel en eten maar!!!!. Het uitzicht was wederom geweldig, het 1e karsgebergte diende zich aan. Bij aankomst weer met een stel back packers met de tuk tuk naar het dorp. Het wordt nog wat met ons hoor de volgende reis gaan we echt back packen denk!. Wederom een aardig optrekje aan de rivier met uitzicht op het karsgebergte. Ze zijn allemaal simpel maar netjes. s'avonds weer eens uit de band gesprongen met eten 6 Euro betaald ipv van 4 euro ja ja 50% duurder deze keer met 1 glas wijn!!. De volgende dag diende ook het regenseizoen zich aan, heel de dag gemiezerd en geregend. Niets staat ons in de weg de cape aan en gaan wandelen, prachtige wandeling door oude dorpjes kijkend op het karsgebergte en rijstvelden en door de rivier naar de grotten. Eerst zoek je nog om je voeten droog te houden maar al snel kom je tot de conclusie dat door de rivier de enigste weg is!! Klinkt voor jullie misschien saai maar het was wederom geweldig om te doen met z'n 2. Zijn benieuwd of we straks aan de groepsreis kunnen wennen, zijn nu zo gewend om alles zelf te doen en bedenken. In de middel of nowhere een man uit Thailand met een restaurantje of iets wat daar voor door moet gaan!. Hij had 3 jaar in Zwolle gewoond als schilder van sculturen. Nu woonde hij 2 jaar daar , had een huisje gebouwd van kiezel en golfplaten dak. Onder het afdak in de regen een lekkere fried rice gegeten met een cola.Tijdens de tocht terug heeft Kees nog een vrouwtje wat uit de rijstvelden kwam geholpen met haar bamboestok van 6 meter over het hekje van het rijstveld te dragen waar zij over moest limmen. Helaas Kees loopt altijd met de camera dus kon ik weer niets vastleggen!! Gisteren met de mini van van Vang Vieng naar Vientiane in 3 uurtjes. Wederom slechte weg, zo goed als de wegen in Maleisie zijn zo slecht zijn ze in Laos. Na aangekomen wilden we de tuk tuk nemen naar het hotel, hier kwam het 1e foutje van de reisorganisatie. Het hotel van de voucher bleek in een andere provincie te liggen. Maar ook hier wordt weer prima geholpen , baas van de tuk tuks even het nummer van de reisorganisatie gegeven en hij ging het weer eens netjes regelen!! Vandaag weer eens een fiets gehuurd voor de som van 3,5 euro voor 2 fietsen en alle tempels kloosters en stupas bezocht en langs de Mekong gefietst door het achterland. Het verschil is enorm in de stad stenen huizen en tegen het water weer rieten krotten vlak in de stad. Ja het stadse leven is een stuk duurder hoor betalen hier 3 maal zo veel voor het eten !!, zomaar 15 euro betaald en dan maar 2 kleine biertjes ipv grote ha ha. Nu gaan we direkt nog eens een vruchtensapje drinken, geloof het of niet zelf Kees vindt ze heerlijk we drinken er zeker 2 per dag!!!. Nu vroeg naar bed om 5 uur komt morgenvroeg de taxi om ons naar het vliegveld te brengen , vliegen naar het zuiden van Laos morgen. Nu jullie zijn weer op de hoogte wat wij allemaal uitspoken!! Groetjes iedereen Kees en Rina

• 04 Augustus 2011 - 15:11

Rita En Gijs:

Kun je nu niet af en toe toch een foto maken van Kees, vooral als hij zoals atijd zo behulpzaam is.Straks met jullie Album lijkt het net of hij er niet bij was. Veel plezier.

• 04 Augustus 2011 - 15:56

Maija:

Erg leuk dat je zo vaak in de gelegenheid ben wat te pennen....Mis natuurlijke onze bijna dagelijkse werkgesprekjes......maar kan me voorstellen dat voor jou/jullie deze stof veeeel leuker is! Kijk uit naar jullie volgende verhalen en inderdaad pak die camera af en toe over van Kees.......ha, ha als je de gelegenheid krijg! Veel plezier nog!

• 04 Augustus 2011 - 16:25

Karleen:

Hi hier is het weer niet best maar voor de rest alles goed. Mama was afgelopen weekend in Den Haag en we zijn naar Hans Klok geweest met ouders en zus van Maurice was erg gezellig. Jullie verhalen blijven geweldig dus blijf schrijven zou ik zeggen haha!! Geniet er van dan doen wij dat ook via deze blog!! Liefs karleen en Maurice

• 04 Augustus 2011 - 18:28

Fanny En Rony:

Aan de verslagen te lezen moet het wel een schitterende ervaring zijn. Geniet zoveel je kan, want nog een beetje, en jullie zijn al halfweg! Het gaat allemaal ontzettend snel voorbij. En wat de regen betreft, wij mogen ook niet klagen in de lage landen ...

• 04 Augustus 2011 - 18:33

Merèl:

Wat hebben jullie al veel gezien! Ik heb net weer mijn eerste werkweek achter de rug en had eindelijk tijd om jullie verhalen te lezen. Vooral de eerste verhalen over Maleisie vond ik leuk. Erg herkenbaar, ook al was het voor mij al heel wat jaren geleden dat ik er was. Ik blijf het de komede tijd zeker volgen. Veel plezier verder.

• 04 Augustus 2011 - 18:49

Nienke:

Hoi avonturiers!

Wat een belevingen... Lijkt met idd geweldig om te ervaren als ik het zo allemaal lees!

Wil jullie iets vragen. Mochten jullie een 'mala' ketting, soort gebeds-/ bidketting ergens op een marktje of winkeltje tegen komen dan zou ik het leuk vinden als jullie die voor mij mee willen brengen als mogelijk is. Ik vInd ze mooi en apart!

Geniet er verder van en veel plezier!
    De groetjes

• 04 Augustus 2011 - 20:09

Leny:

Ik was weer mooi optijd ik had een voorgevoel dat er (post ) was en kijk ook regelmatig waar jullie zitten of wat jullie bezoeken Ik geloof ook dat jullie de reis van jullie leven hebben gemaakt al die weken achter elkaar en het een is nog mooier dan het ander Ik Hoop dat jullie nog veel mooie dingen tezien krijgen ik geniet ervan als ik het lees Soms zie ik dingen voor mij dan zit ik hier in mijn eentje te lachen,Moeten jullie de was nog niet doen? Ik ben met famie v
    Maurice naar Hans Klok geweest was geweldig had Karleen al verteld nou luitjes tot de volgende keer
    gr.leny

Ik zal maar zeggen tot de volgende keer. gr. Leny

• 04 Augustus 2011 - 20:52

Rich En Margriet:

Hi there,

Nog even en jullie zijn een stel echte back packers:). Harstikke leuk, al die verhalen en het spat er van af dat jullie het reuze naar jullie zin hebben. Wij doen het nog even met de boeken en wat aantekeningen...staan intussen wel te popelen om ook die kant op te gaan natuurlijk.
    Intussen genieten wij nu even van jullie stekkie in het nu wat zonnige NL haha.
    De tuin bevalt prima, vooral met een glaasje sangria, rose portje, zonnetje... Afgelopen maandag lekker met pa en ma gefietst en van een heerlijke lunch genoten. We maken dus volop gebruik van de faciliteiten.
    En dat strijkijzer, helemaal te gek, die moeten wij r ook 1 hebben, als een speer over een shirtje haha.
    Ik heb by the way wel immens respect voor Kees....vandaag een paar uur door de knietjes gegaan om die blaadjes en onkruidplantjes tussen de steentjes vandaag te gritsen... monniken werk, vandaar dat hij altijd zo `rustig´ is. Intussen zijn we ook nog naar een huisje aan het water in traaie gaan kijken, dus wie weet:). Heeel veel plezier en tot het volgende verslaggie.

• 05 Augustus 2011 - 00:50

Henny:

Rina en Kees,
    Het is een lust om jullie reisverslagen te lezen. "Chapeau" Rina ! En Kees : jouw foto's zullen zeker ook van "topniveau" zijn ! Kan niet anders van zo'n geweldige reis.
    Voordat jullie het vliegtuig in gaan wens ik jullie een goeie vlucht en vanuit de landing weer volop verder genieten !
    Groetjes en tot het volgende verslag,
    henny

• 06 Augustus 2011 - 11:22

Bart En Margareth:

Hoi buurtjes, wat een avonturen maken jullie mee ! Geweldig! Wij hebben deze ochtend Rien en Els opgehaald op schiphol ook die hebben er weer 6 weken Thailand opzitten. Gelukkig hebben we nu weer even buren want het is wel erg stil naast ons ! Bedankt voor jullie verhalen en vooral geniet!!

• 07 Augustus 2011 - 12:03

Suzanne Faas:

WOWWWWWW, echt gaaf om te lezen en te zien dat jullie zo genieten en van alles beleven. We worden niet jaloers hoor, nee helemaal niet. In nederland is het nog steeds Kl... weer dus geniet maar extra van jullie mooie vakantie en de indrukken die jullie opdoen. Veel lieve groetjes Suzanne en Marco. p.s. we hebben ons ook aangemeld om nieuwe reisverslagen van jullie te ontvangen.