Van Laos naar Cambodja over de Mekong rivier - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Rina Peeters - WaarBenJij.nu Van Laos naar Cambodja over de Mekong rivier - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Rina Peeters - WaarBenJij.nu

Van Laos naar Cambodja over de Mekong rivier

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

07 Augustus 2011 | Cambodja, Phnom-Penh

Hallo iedereen, nu een groet uit Cambodja maar eerst terug naar Laos. Van Vientiane een vroege vlucht naar Pakse ,vandaar weer opgehaald deze keer met een prive mini van luxe hoor!!. Waren om 8.30 uur al in Tad Fane . (Beloven plateau) Een huisje uitkijkend op de 2 watervallen als ze in zicht waren. Er vochtig en behoorlijke buien, maar regentijd dus niet getreurd. s'morgends nog naar een waterval gewandeld zowaar droog, s'middags wisseld met regen en droog dus maar rond onze eigen watervallen gewandeld. s'avonds andere nederlanders ontmoet want we zaten in de middel of nowhere dus zie ben je op het resort aangewezen . Zij vroegen of we de andere dag zin hadden in een dagtocht door de omgeving, vonden we wel leuk dus gelijk geregeld. Het was zo klam dat alles terug in de tas moest, de badhendoeken waren al nat voor je je kon afdrogen en lekeer klamme bedjes. De dagtocht was wederom super. 3 watervallen bezocht 1 nederlander die een koffieplantage runt met zijn vrouw. Is 3 jaar geleden gaan back packen door Azie en is verliefd geworden!1. Het hele koffieproces :incl stampen en branden en uiteraard lekkere koffie gedronken. Zijn vrouw was sprinkhanen aan het wokken, vroeg of wij meeaten!!.Nou wij hebben maar bedankt en hebben later in een heel leuk restaurantje langs de weg geluncht. 2 etnische dorpen bezocht jongens wat een leven, huizen nou ja hutten waar ze met soms 68 personen leefden . Ja de man mag 4 vrouwen hebben en daar worden veel kindertjes geboren!! het krioelde ervan erg indrukwekkend. Alles rookt pijp vanaf het 4e levensjaar hoezo ongezond?. Een lokale markt bezocht, waar alles aanwezig was kikkers vissen kippen of iets wat er op leek!!! groenten etc, hier waren wij het bekijks! Echt weer een superdag. Vanochtend weer vroeg uit de veren werden om 7 uur opgehaald weer met prive mini van, ja we doen even niet minder in 2 uur naar de grens gebracht, dat was ook lachen. Te voet over de grens, eerst bij Laos nog even paspoorten laten zien en 2 dollar pp betalen omdat het zondag was? om het land uit te mogen. Vervolgens moesten we een gezonheidsverklaring ophalen weer een papier invullen werd een thermometer tegen het voorhoofd gehouden en we werden gezond verklaard na 1 dollar pp te betalen konden we door wandelen naar de grens van Cambodja .Weer papiertje invullen en wederom 2 dollar pp betalen welkom in Cambodja!!. Met een bootje 1,5 uur over de Mekong naar het hotel gevaren. Volgens ons reisboekje moet het een van de mooiste dorpjes zijn aan de Mekong, nou dat hebben we niet kunnen ontdekken. Morgen moeten we ons weer om 6 uur melden om met de lokale bus( ja de luxe zit er weer op)naar Kratie te gaan. Zo zijn jullie weer bij, wij gaan nog een kopje koffie drinken en ons voorbereiden voor de dag van morgen!!. Groetjes iedereen Kees en Rina

• 07 Augustus 2011 - 14:06

Jan En Tonnie:

Hoi Rina en Kees,
    Geweldig dat jullie zo genieten.
    En wij hier maar klagen over een spatje regen, als ik lees waar jullie soms doorheen moeten dan zullen wij maar zwijgen. Jullie zijn echte avonturiers, blijf genieten en blijf vooral gezond !
    Gr. Jan en Tonnie

• 07 Augustus 2011 - 15:37

Fanny En Rony:

Als we jullie verslagen lezen ... wij worden al moe alleen al maar bij het ons voorstellen wat jullie allemaal meemaken. Maar jullie duidelijk niet, het is genieten van 's morgens tot 's avonds. Dat van die vier vrouwen, hoe spelen die mannen dat in godsnaam klaar? Nu, dat 'kindertjes maken' dat zal wel meevallen, maar die kroost onderhouden! Zie dat Kees naar huis komt met nog drie andere vrouwen ...
    (jaja, je mag terug mee naar Nederland komen, Rina). Nog veel plezier.

• 07 Augustus 2011 - 17:15

Gijs En Rita:

Wat een verhaal weer, en ondanks de vochtige bedjes, nog helemaal gezond, ga vooral zo door.Hier was het weer een herfstige dag, voor zomer moet je niet in Nederland zijn.
    Geniet ze.

• 07 Augustus 2011 - 17:47

Yvonne En Tom:

Wat een belevenissen maken jullie mee! Het is goed dat je veel van jullie tochten aan ons doorgeeft, want het zijn zoveel indrukken, dat je het straks allemaal niet meer weet. Het blijft enorm leuk om alles te lezen, dus wachten we weer jullie volgende verhaal af. Kijk goed uit en blijf vooral genieten. groetjes

• 07 Augustus 2011 - 18:00

Ad En Joke:

Hoi Rina en Kees,
    Geweldig jullie verhalen, wij lezen ze met plezier. Ik heb al foto's gezien van jullie fiets tocht in Bangkok. Ik wist niet Kees dat jij kon duiken. Heel leuk dat jullie elkaar ontmoet hebben toen. Blijf zo heerlijk genieten.
    groetjes Ad en Joke.

• 08 Augustus 2011 - 09:07

Bart En Margareth:

wat een avonturen maken jullie mee! En dan nog wel met geverfde haren Rina of is het door al die regen al weer afgespoeld? Nou die regen hebben wij hier ook hoor! Ik ben al weer bijna vergeten hoe zon ook al weer voelt maar ja. Wat bedoelen ze toch met dat duiken van kees in bangkok? toch niet net als ik toen met die fietstocht?gr. Margareth

• 09 Augustus 2011 - 07:25

Bertus En Cobi:

Met plezier jullie verslag weer gelezen.Wat een genieten.Zijn 2 dagen naar Domburg geweest,naar Wilbert en Karin en de kinderen.Alles gaat nog goed met Karin.Wij gaan volgende week voor 3 weken.Wees voorzichtig en wij kijken uit naar jullie volgende verslag
    groetjes Cobi en Bertus en de kids

• 09 Augustus 2011 - 09:18

Floor Brummelhuis:

Surogaat papa en mama, bedankt voor vandaag!
    Liefs Fleur en Floor