Wederom een fietstocht met veel avontuur!!! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Rina Peeters - WaarBenJij.nu Wederom een fietstocht met veel avontuur!!! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Rina Peeters - WaarBenJij.nu

Wederom een fietstocht met veel avontuur!!!

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

09 Augustus 2011 | Cambodja, Phnom-Penh

Met de local bus van Stung Treng naar Kratie. Deze keer alleen met locals in de bus, wat een belevenis wij hebben dan wel 1 tas en rugzak wat zij allemaal meenemen!!! Balen met rijst meel potten pannen bedenk het allemaal maar zelfs 1 ploeg werd er onderin gezeten langs door de bus. De mensen moesten over de bal;en instappen. Onze tassen moesten uiteidelijk voor in de bus geen plaats meer.Toen wij gingen zitten hoorden wij iets geks, Kees zij dat zijn kippen en jawel stonden 2 plastic boodschappentassen met kippen op de grond. De busboy hoorden ze ook , toen moesten ze eruit en onderin. Tijdens de rit stapten ook nog mensen 1 vrouw had weer 1 tas levende torren vast ook die werden afgenomen en onderin gezet. Deze reis waren wij het bekijks. Na aankomst hebben we een tocht gemaakt om dolfijnen te spotten geweldig. Ook hier weer een paar hevige buien gehad maar a regentijd!!. Vandaag een geweldige fiestocht gemaakt met nog 2 nederlandse meiden Fleur en Floor echt waar zo heten ze. Floor en Fleur kenden elkaar van vrijwilligers werk van 1,5 jaar terug. Zij hebben in een weeshuis gewerkt in Phnom Phen en gaan nu terug om te kijken hoe het met de kindjes is. Onze gids was een knul die probeerde bij te verdienen om zijn studie aan de universiteit te kunnen betalen. Na 3 km fietsen gingen we over met de veerpont naar 1 eiland , dit bleek behoorlijk onder water te staan van de regen van gisteren. Wat een feest eerst door een laag water, het krieoelde van de wormen!!! fietsen maar. Dit ging goed, na een paar honderd meter stond alles weer blank en toen moesten we over een bamboe brug half weggeslagen. De gids droeg onze fietsen erover wij te voet wederom een uitdaging. Na wat verder fietsen soms ging het goed konden we over het erf van de bewoners omfietsen soms moesten we door de blubber, deze keer was Kees het haasje en ging eronderuit in de blubber. Geweldige dag wederom veel gezien maar ook veel schrijnende taferelen zoals deze mensen wonen in het regenseizoen . Voor iedereen wees gerust ook Kees zet ik af en toe op de foto hoor, maar je kent hem hij fotografeerd het land, ook mij wil hij er meestal niet ophebben hoor. Zo jullie zijn weer bij gaan 1 hapje eten bij onze gids van vandaag hij werkt s'avonds ook in 1 restaurantje . Morgen op naar Phnom Phen Groetjes en tot de volgende keer Kees en Rina

• 09 Augustus 2011 - 14:05

Sil En Adrica:

Wat een belevenissen allemaal, het zal straks weer wennen worden voor jullie in ons zo georganiseerde nederland. Veel plezier nog en goeie reis verder. Groetjes adrica en sil

• 09 Augustus 2011 - 14:44

Rita En Gijs:

Er wordt door jullie wat afgefietst, hoe moet dat straks weer in ons kikkerlandje, hier is het ook nat genoeg, dus fietsen in de regen kan hier ook. Fijne reis en have fun!!!!!!

• 09 Augustus 2011 - 15:54

Fanny En Rony:

Wij denken dat jullie nooit meer 'een gewone vakantie' zullen willen beleven ...

• 09 Augustus 2011 - 20:01

Maija:

Wat klinken Nederland, Vlaardingen, Rotterdam, Etten-Leur en vooral ook De Meern gewoon he bij al die fantastische landen en plaatsen die jullie aandoen! Heb vandaag gewoon de auto naar Den Bosch genomen en de enige overeenkomst met jullie verhaal is "regen";-)

• 09 Augustus 2011 - 20:10

Anton En Hanneke:

HEY KAARTMAATJES,

ALS WE DE REISVERSLAGEN LEZEN HEBBEN JULLIE GEEN TIJD OM TE OEFENEN (KAARTEN BEDOEL IK) MISSCHIEN IS DAT IN ONS VOORDEEL.
    WAT EEN MOOIE REIS MAKEN JULLIE ZEG. DAT WORDT WEL WENNEN ALS JULLIE TERUG ZIJN IN HOLLAND. IK DENK DAT HET VOLGENDE JAAR 6 MAANDEN WORDT. KEES EN RINA GENIET. GROETJES ANTON EN HANNEKE

• 10 Augustus 2011 - 08:28

Leny:

Ik zie nu dat het 2x fout is gegaan ik heb volgens mij de verkeerde toets in gedrukt met ver sturenwant ik stond er niet bij .De verslagen worden steeds langer en mooier straks zullen jullie nog moeten afkikken van al die leukedingen .Dus geniet er maar lekker van want hier is het soms herft . Goede reis verder tot de volgende keer gr. leny

• 12 Augustus 2011 - 12:37

Jan En Tonnie:

Hé mannekes, leuk om weer een reisverslag van jullie te lezen. We wachten op de volgende !
    Veel plezier.
    Gr. Jan en Tonnie

• 14 Augustus 2011 - 10:13

Jeanne En René:

Geweldig, maar ook bij jullie is het nat.., nat is niet mijn sterkste zijde zoals je weet!!
    Wij zijn met de sleurhut op pad geweest (Olburgen bij Dieren/Doesburg). Toos en Rinus zijn ook nog geweest. Was gezellig.
    We hebben al een paar keer eerder gereageerd, maar da's niet 'doorgekomen'. ergens wat fout gegaan.
    Geniet er nog van!
    ps: Kees hoeveel foto's heb je al?
    gr.,
    Jeanne en René.

• 16 Augustus 2011 - 17:15

Christ En Willy:

Net terug uit Potugal en gelijk weer de mail gecheckt. In Portugal hebben we ook een tocht gemaakt om dolfijnen te spotten, maar helaas bleef het bij proberen..geen dolfijn te zien. Plak straks maar een foto van jullie dolfijnen tussen mijn foto's ;-)

• 23 Augustus 2011 - 15:32

Trudyen Sammy:

heej!!! die wereld reizigers!!
    eindelijk via bart kan ik dan ook eens iets lezen,het lukte hem telkens niet.
    Maar zo te zien gaat alles ok daar goed om te weten,dat van die dieren enzo in de bus had ik aleens van carlos gehoord van zn reis door midden amerika echt raar he??
    hier alles ok,alleen is onze piet ondertussen overleden,niet leuk om te horen,maar t is niet anders....
    ok ik ben benieuwt naar meer dus ik zou zeggen nog veel plezier,en cees een modderbad nu en dan is heel goed voor de huid hoor!!! veel liefs van ons tot later,trudy xxx