Alle bussen zijn anders - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Rina Peeters - WaarBenJij.nu Alle bussen zijn anders - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Rina Peeters - WaarBenJij.nu

Alle bussen zijn anders

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

14 Augustus 2011 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hallo iedereen, wederom bedanktvoor jullie leuke reakties terug Van Kratie met de Bus naar Phnom Phen,Met een vip bus die bijna leeg was. Het is wel verwonderlijk je stopt om te eten chauffeur doet zijn boodschappen stopt gerust langs de weg om even wat vlees te kopen, nou ja vlees ! 2 duistere witte stukken en wat vellen op de weegschaal betalen en hup onder in de bus verder weer maar. Deze keer hadden we zelfs 1 toilet in de bus een pretigge bijkomstigheid voor mij. Wederom een leuk hotel vlak bij de boulevard. De eerste dag een excursie naar het paleis de zilveren pagode nadien stopten we bij een kinderdansschool. Dit zijn weeskinderen en straatkinderen die ze opleiden tot danser of danseres en tevens onderwijs geven. kinderen vanaf 4 jaar ontroerend om te zien. Nadien naar de Killing Fields en Tuol Sleng (dit is de gevangenis van de geheime dienst tijdens Khemr tijd) Zo indrukwekkend we waren totaal in shock na afloop, onze gids had ook iedereen verloren behalve zijn vader. s'avonds nog even langs de boulevard gewandeld en wat gedronken toen we terug liepen liep er een olifant op straat, is weer eens wat anders dan je hond uit laten! De dag erop met de Mekong Limousine expres naar Siem Reap. Een heuse relaxstoel en wederom toilet en hostes aan boord. Koud doekje flesje water en 2 snacks allemaal keurig geregeld. Wederom een leuke plaats echt een toeristen plaatsje . Gisteren een tempeldag 4 tempels bezocht waaronder de Angkor Wat interessant maar 1 dag voor ons genoeg er liggen 150 tempelcomplexen in de omgeving voor ons iets te veel . Vandaag relax dagje gehouden bij het zwembad. Morgen naar Batambang onze laatste plek voor dat we naar Vietnam gaan. Groetjes weer iedereen Kees en Rina

• 14 Augustus 2011 - 14:35

Anke:

het klinkt allemaal erg indrukwekkend!
    jullie zullen vast al veel mooie foto´s hebben! Groetjes Anke

• 14 Augustus 2011 - 15:25

Marjolijn:

Zó jullie vervelen je in ieder geval niet;-)! Gaaf hoor wat jullie allemaal meemaken! Hier alles zn gangetje..beetje regen, beetje zon, vind het al leuk als ik een konijntje zie in het wild..tja dan is een olifant weers een wat anders ja..;-) Geniet er nog lekker van!

• 14 Augustus 2011 - 15:59

Fanny En Rony:

Het moet een schitterende ervaring zijn. Ook wel heel vermoeiend, vermoeden we. Nemen jullie wel op tijd rust? We hebben nog niet veel rustdagen gezien (behalve dan vandaag). Blijf van elk moment genieten.

• 14 Augustus 2011 - 16:01

Vul Hier Je Naam In.:

Vul hier je reactie in...

• 14 Augustus 2011 - 17:12

Margareth En Bart:

hallo buurtjes ik sluit me bij de vorige reacties aan. Alles geweldig indrukwekkend en voor jullie twee vast de reis van je leven!
    Hier gaat alles zijn gangetje wij zijn vandaag naar Antwerpen geweest, ook mooi maar zijn een paar keer moeten vluchten voor de regen. En hier is het toch echt geen regentijd!!
    Bart zit volop in de beurstijd heeft weinig tijd en is vaak laat thuis. Gaat de komende twee weken steeds een paar dagen weg ook slapen! Dan is het wel heel alleen in die grote blok maar ja!!
    Rina ik mis je heel erg bij het wandelen ik doe het wel maar het is erg ongezellig.
    Nogmaals geniet en zorg goed voor elkaar!!

• 15 Augustus 2011 - 08:22

Anton En Hanneke:

Hoi Kees en Rina,

Wat een verhalen, super leuk om te lezen dat jullie droomreis goed bevalt. Heb al een uitgever voor je gezocht Rina, wordt vast een mooi boek.

• 15 Augustus 2011 - 08:25

Anton En Hanneke:

Hey Kees en Rina,

Wat fijn dat jullie droomreis nog steeds goed bevalt. Mooie verhalen Rina, ik heb al een uitgever gezocht om er een boek van te maken. Leuk om te lezen. Wat zullen jullie dat gaan missen. Ik denk dat jullie toch al over de helft zijn. Geniet, maar daar twijfelen we niet aan.
    Groetjes Anton en Hanneke

• 15 Augustus 2011 - 12:22

Leny:

Het ziet er altyd weer spannend uit om te lezen. en ook afwisselend.ik vind wel dat je als toerist goed behandeld wordt of is dat maar schijn. Jullie zitten al over de helft dus detijd gaat vlug Geniet er nog goed van want voor je het weet zit je weer in het vliegtuig naar huis. Hier geen bijzonderheden goede reis verder gr. Leny

• 15 Augustus 2011 - 13:28

Rita En Gijs:

Het is weer een leuk verhaal. 4 tempels op een dag lijkt me ook meer dan genoeg (ook gelijk voor de rest van de reis toch) Nu even lekker een relax dagje, heb je als bijna 60 plusser (Rina) toch ook wel nodig toch.
    Geniet!!!!!!

• 15 Augustus 2011 - 15:17

Jeanne/Ad:

Hoi Rina en Kees , ik heb Renee en Thom op bezoek en die wilden jullie site zien Dus ook hun hartelijke groeten. Ze gaan ook van jullie verhalen smullen haha.........
    Lieve groetjes vanuit Etten.

• 15 Augustus 2011 - 19:22

Adrica En Sil:

Hoi Rina en Kees, we merken wel dat jullie echt genieten van alles. Kwam Adtsid nog tegen, de hartelijke groeten van haar. Ook van ons en geniet ze.