Terug in Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rina Peeters - WaarBenJij.nu Terug in Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rina Peeters - WaarBenJij.nu

Terug in Hanoi

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

20 Augustus 2011 | Vietnam, Hanoi

Hoi iedereen nu vanuit Vietnam. Bij de vlucht naar Vietnam werden we verrast met nog een tussenlanding in Laos!! Daar er een onweersbui boven Hanoi hing prbeerden de piloot om te vliegen, wat goed ging met 1 fikse luchtzak waaaih dat was even schrikken. Bij aankomst stond er weer keurig 1 chauffeur die ons naar het hotel bracht midden in Old Quarter. Nu Jeanne en Rene de chaos is nog gelijk zo nog erger, alles rijdt door elkaar en het krioeld er van de brommertjes en autos en alles toeterd!!. Verkeersregels kennen ze niet rijden doorelkaar links rechts zoek het maar uit, bij het oversteken moet je gewoon gaan lopen dan omzijlen ze je wel!!!. Was en is nog steeds een belevenis dat oversteken. De straatcafeetjes zijn ook nog het zelfde, kinderstoeltjes op de stoep en op de weg bestel een biertje en drinken maar. Kees en ik denken Jeanne en Rene dat we op het zelfde hoekje als 8 jaar geleden? (weten het jaar niet meer precies) met jullie een biertje gedronken hebben weer hebben gezeten. Gisteren hebben we een mooie dagtour gedaan naar de oude hoofdstad en het karsgebergte. Ondanks dat het weer niet helemaal mee zat een geweldige dag. Met roeibootjes over het kanaal tussen het karsgebergte onder bruggetjes en door 3 grotten, we moesten dan wel de capen aan van de regen maar dat mocht de pret niet drukken. Na de boottocht een fietstochtje tussen de rijstvelden, mijn fiets begaf het halverwege bleef doortrappen!!De gids loste het wel op!!: als ik de fiets neem en you get by your hushband at the baickside gaan we zo terug. Dat was trappen voor ons Keesje op een kinderfietsje en ik achterop met opgetrokken beeentjes ook dat kan gebeuren. Nu gaan we een rugzak maken om vanavond met de nachttrein naar Sapa te reizen voor 1 paar dagen wandelen. Fijn weekend iedereen en tot de volgende keer. Groetjes Kees en Rina

• 20 Augustus 2011 - 08:47

Ad En Joke:

Hoi, Rina En Kees
    Wij kunnen het hier nog volgen. al is het zoveel wat jullie allemaal zien en meemaken. Heel leuk om te lezen. wij blijven meegenieten. Voor ons komt het nog. Hier gaat alles oké.
    Lieve Groetjes Ad en Joke

• 20 Augustus 2011 - 09:07

Fanny En Rony:

Het plezier dat jullie beleven op deze onvergetelijke reis is heel duidelijk te lezen in de verslagen. Mooi!
    Lukt het nog om alle kleren netjes in de plooi te houden? Nu, veel galabals zullen jullie wel niet bezoeken. En voor de natuur is een short en shirt voldoende (en een cape ...) gezien de temperaturen. Geniet met volle teugen.

• 20 Augustus 2011 - 16:48

Margareth En Bart:

HOI BUURTJES, wat een ervaringen. Daar is toch wel een foto van , Rina bij Kees achterop?? Jammer dat jullie meemaken dat het inderdaad regentijd is!!! Maar zo te horen maakt het jullie niet veel uit.
    Stoer hoor!! Bart is weer thuis is een paar dagen op introductie geweest. Je zal het niet geloven maar maandag begin ook ik weer te werken na zes weken!! Op dit moment is het hier een beetje zomer we zitten zomaar buiten!!
    Gr. Margareth en Bart en nogmaals geniet !!

• 20 Augustus 2011 - 17:55

Marie-José En Evert:

Hallo Rina en Kees,
    Weer de laatste verslagen gelezen, wat een avontuur en soms een ongeregeld zooitje toch? Desondanks blijkt alles toch weer te kloppen om om op tijd en met het juiste vervoer weer de volgende stap/trip te starten.
    Wij gaan 22-08-2011 vijf dagen naar Boedapest. Dat is minder specutulair dan jullie reis, maar wij verheugen ons erop om deze stad te voet te verkennen, niet alleen de toeristische trekpleisters, maar juiste daarbuiten! Groetjes en tot de volgende keer!!!

• 21 Augustus 2011 - 09:50

Richard&Margriet:

Blijft iedere x weer leuk om te lezen, de chaos in iedere grote stad, We zijn intussen begonnen met de boeken, dus jullie leuke verhalen anekdotes en plaatsnamen kunnen we zeer goed gebruiken. In Breda zijn nu de ginnekenfeesten aan de gang en het is eindelijk weer zonnig, dusssss dat wordt een pientje pakken. Fietsen is altijd een ervaring ja, met mijn lengte zit ik ook al snel op een kinderfietsje....altijd leuk voor de locals :) Enjoy en tot de volgende x Rich en Margriet

• 21 Augustus 2011 - 10:54

Suzanne Faas:

Leuk hé dat verkeer. Ik weet ook nog toen wij in Hanoi waren dat je met oversteken inderdaad het verstand op nul moest zetten en gewoon moest oversteken. Nou dan hadje echt het gevoel ik ga nu zelfmoord plegen, maar het gekke was dat iedereen om je heen ging, maar ach je zou eens een blinde op een motor hebben. Niet aan denken en gewoon doorlopen. Is gelukkig allemaal goed gekomen. Fijn om te horen dat jullie zo genieten en maar goed dat jullie niet 1.90 m zijn en 100 kilo wegen, want samen op dat kinderfietsje was dan toch een groot probleem geworden. Veel plezier met wandelen in Sapa. Ook namens on pap en mam veel lieve groetjes, want lezen van jullie verslagen lukt wel, maar het reageren is nog een beetje moeilijk, maar ik leer ze dat nog wel voordat jullie terug zijn. Groetjes Suzanne en Marco

• 21 Augustus 2011 - 16:52

Jeanne & René:

Ons Jeanne is ff kijken of 't inderdaad 8 jaar geleden is...! Ze zou tóch wel mee op dat hoekje willen zitten met 'n pilsje. Ze roept nou dat het inderdaad in 2003 was dat we daar samen waren.
    Zijn net thuis van weer ff weg met de sleurhut, naar Zeeland/Serooskerke. Was wéér fijn/ook, dus!
    Groetjes en geniet verder,
    Jeanne en René.